The hunger games, Härmskrike broschen

Det är säkert fler än jag som redan upptäkt att Madge inte finns med i filmen. Jag och en kompis sidskuterade för ett tag sedna och jag bestämde mig för at googla och kolla varför hon inte är emd i filmen och hur hon får sin härmskrike brosch i filmen. Jag vet inte ännu om detta stämmer, men det är vad jag fick fram iaf.
Översätte själv från engelska till svenska så det ska bli lättare att förstå för er som inte är så glada för engelska... ^^

Madge Undersee, borgmästarens dotter och Katniss Everdeens vän, är inte med i den 137 sidan av manuset vi har. Madge är nog mest ihågkommen för att hon var en Katniss enda vän förutom Gale. I början av boken är Gale taskig mot henne på slåtterdagen för att hon är väldigt uppklädd med sin dyra härmskrike brosch, vilket påminner honom om att hon aldrig behövt skriva upp sig för tesseras (mat i utbyte mot en extra lott med sitt namn på till slåttern). Madge är en av de som besöker Katniss efter att hon angett sig som fivillig att ta Prims plats i Hungerspelen. Madge ger katniss sin härmskrike brosch och insisterar att hon bär den som hennes symbol från sitt distrikt.
I filmen ser vi först den här broshen när Katniss tar fram den och ger den Prim när de byter om inför slåttern. Prim ger senare tillbaka broschen till Katniss precis innan hon åker. Katniss lämnar sedan broschen med Rues kropp efter att hon täckt över henne med blommor. I slutet av manuset får hon en helt ny härmskrikebrosch som en gåva av sitt eget disktrikt, distrikt 12.

Vad tycker ni? Är det fel att ta bort en karaktär? Varför lämnar hon broschen hos Rue?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback