8 januari 2012 - Dag 1. Om mig

Börjar med 30-dagarslistan redan idag för er som undrar så idag ska jag berätta lite om mig själv! :)

Mitt namn är då Alexandra Karlsson och jag är 17 år gammal. Jag bor i en liten håla i blekinge där jag bott hela liv. Jag går andra året på gymnasiet där jag läser omvårdnad. Mitt stora intresse är media, men jag tycker även att läsa böcker. På fritiden gör jag i princip ingenting om jag inte träffar pojkvännen eller vännerna. Eftersom jag pluggar i stan blir det att åka buss i drygt 40minuter tur och retur varje dag, alltså är jag hemma rett sent om dagarna så det blir inte mycket tid över att träffa kompisar precis. I framtiden vill jag bli ambulanssjukvårdare men det är en lång väg dit så vi får se om jag klarar den hårda vägen dit. Eftersom man måste plugga till sjuksköterska först så blir det ett par år till i skolbänken innnan man kommer ut i arbetslivet. Men jag tror att det blir värt alla extra år bakom skolbänken. Det är ett väldigt krävande arbete och man är alltid först på plats, men jag tycker det verkar grymt så jag kommer fortsätta kämpa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback