Per aspera ad astra

Per aspera ad astra är latin och betyder "Mot stjärnorna genom svårigheter".
Det är vanligt ordspråk, citat eller vad man nu kan kalla det, som faktsikt har en viss betydelse för mig. "Mot stjärnorna genom svårighter" står för att alltid se framåt även när det livet blir tufft. Dessa få orden har fått mig att kämpa genom svårigheter förut och en dag ska jag nå mina mål med hjälp av dessa få ord. Om jag en dag tänker tatuera mig ska stå precis så som på bilden, fast ska nog ha en annan stil på texten. Min skrivstil är inte särskilt snygg.
Vänster handled känns som ett bra ställe att sätta den på. Så att man lätt kan kolla på den och bli påmind om att det alltid finns något värt att kämpa för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback