Kameratillbehör - vill ha!!

Höst upp på listan ligger nikkor 55-200mm, en "förlängning" på det vanliga kitobjektivet så att man kan zooma mycket längre. En större väska med plats för t.ex extra objektiv blir ganska bra att ha så man kan bära runt på allt tillbehör ifall man ska iväg eller liknande. Men ett objektiv med större zoomomfång är något jag varit sugen på rätt länge. Jag provade systers tamron 70-300mm i somras och tyckte det va riktigt häftigt då jag inte provat någon tele tidigare. Tyckte däremot att det var lite stort och klumpigt och det blir en del skakningsoskärpa då jag inte är särsklit stabil på handen.. Så ett 55-200 verkar vara perfekt för mig, inte så stort och klumpigt och går ändå zooma en bra bit längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback