Dag 15. Böcker jag läser.

Jag läser en hel del böcker, för tilfället läser jag romanen "innan jag dör" av Jenny Downhamn.

De flesta böcker jag läser är ungdomsböcker, gärna lite tjockare böcker så det blir lite utmaning. Jag har läst en del framtidsromaner som t.ex Hungerspelen och Ful-serien. Började med hungerspelen, ville ha liknande böcker så jag började läsa ful och fastnade där. Sen fick vi som skoluppgift att läsa en bok om cancer, så jag läste då "allt för min syster" som även finns på film. Måste bara tilägga att boken är flera gånger bättre än filmen och lite annorlunda, så tjuvläs inte fram mot slutet!
Jag även läst den förstaoch börjat på den andra harry potter-boken, men det var inget jag fastnade i så jag började läsa någon annan bok istället.

Jag har varit med i en bokklubb för tjejer i många år. Man fick 2 böcker och massa skräp på posten i ett rosa paket. Ibland var det bra böcker men oftast inte, tyckte klubben riktade in sig på allt yngre tjejer så böckerna blev lite mer "töntiga" och likaså sakerna. Gick ur efter många års medlemsskap med hel del böcker på nacken. Har hela bokhyllan full av gamla tjejböcker och även några hästböcker som jag fått av syrran.
Ska försöka bli av med så många gamla tjejböcker som möjligt då då bara står och dammar i min bokhylla. Någon liten läsglad tjej kan ju ha nytta av böckerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback