12 Januari 2012 - Dag 5. Mitt drömresmål.

Mitt drömresmål är Australien i allra höga grad, men jag vill även åka till Afrika. Australien ligger dock högst upp på listan!

Ja ni kanske undrar varför jag just Australien är mitt drömresmål och inte typ USA som många andra? Jo svaret på den frågan är att jag är en riktig naturmänniska. Jag älskar både natur och djur och Australien har en grym natur, koll bara på det stora barriär revet! Hur grymt är inte det egentligen?!  Sen har de hur många coola djur som hellst också, massor av fiskar i havet och de har en hel del unika djur som bara finns i just Australien.

Om jag någon gång kommer till Australien vill jag stanna i 6-10 veckor minst och då ska jag inte slösa bort min tid genom att sitta och steka på stranden eller stressa runt i storstan. Nej, jag skulle åka på så kallad backpacking där man skulle bo i söta små stugor eller vandrahem om nätterna för att sedan göra olika aktiviteter på dagarna. Som t.ex vandra i regnskogen, dyka i stora barriärevet, lära mig surfa, ha en utflykt genom skogen där man tar sig fram på hästryggen och inte bara till fots. Jag hade även provat på andra coola saker moutainbiking, hoppa fallskärm och ja sånna coola saker man innan aldrig trott man skulle våga göra. En sak som är ett måste, är att besöka det kända Australia zoo - The home of The Crocodile Hunter!

Jag förälskade mig i Australien när jag började titta på olika säsonger av The Crocdile Hunter på Animal Planet under högstadie tiden. Steve Irwin är en riktigt legend enligt mig och han fick mig att falla pladask för alla djur och den vackra naturen de har i detta underbara land. Även folket här verar grymma, alla ger verkligen ett glatt intryckt och jag bara älskar deras härliga engelska dialekt.

En annan sak jag gillar med Australien är att det är sommar året runt! Jag är ingen vintermänniska även om jag vill ha snö mellan jul och nyår. Hur awsome är det  egentligen inte att fira jul i bikini, på stranden?!
Jag hade velat bo mellan Sydney och Brisbane eftersom de är mina favoritstäder i landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback