Kameratillbehör eller nytt objektiv..?

Funderar på att beställa hem lite filter, men egentligen behöver jag ett nytt objektiv.. Hm, ska jag beställa filter och reflexskärmar eller nytt objektiv? Elelr kasnke bådeoch?

Ett Nikon Nikkor 50mm f/1,8 är vad jag funderar på att köpa, mitt Nikkor 18-55mm f/3,5-5,6 VR har ju börjat krångla så ett nytt enkelt objektiv tills jag har råd att i värsta fall köpa ett nytt vore ju bra. Sjukt jobbigt att ha ett objektiv som krånglar, blir inga bra bilder och man blir bara sur för att det inte fungerar som det ska. Förhoppningsvis överlever det ett tag till!

Kostar ju ca 1700kr hos netonnet, har ju sprat pengar länge så jag har ju råd. Studiebidraget kommer ju igen i slutet av månaden så kankse kan beställa hem det då och samtidigt beställa lite filter och reflexskärmar. 

Men då har jag inte råd med att skaffa linser som går på 900kr. :/
Hmm.. jaja, får väl fundera lite på det och sedan bestämma mig för om jag ska beställa all kamerastuffs direkt eller skaffa linser först... :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback