Ny kategori!

Som ni kanske märker så har jag skapat en ny kategori som heter "boktips". Här tänkte jag skriva och berätta om böcker som jag läst och som jag vill dela med mig av.

Mitt första boktips blir Hungerspelen av Suzanne Collins.

Hungerspelen är årets största tevehändelse. Varje år dras två namn i slåttern från alla tolv distrikt. Varje distirkt måste skicka en kille och en tjej mellan tolv och arton år till årets hungerspel. Ungdommarna som blir valda i slåttern skickas först till huvudstaden där de stylas, íntervjuas, tränas och får en chans att skaffa sponsorer innan alla 24 deltagarne kastas ut på en gigantisk utomhusarena där de får slåss tills det bara finns en överlevare kvar. Det mest brutala med hungerspelen är att ALLT direktsänds - från slåttern ute i distrikten tills den sista blodsdroppen ute på arenan...

Hungerspelen är den försat boken i Suzanne Collins framtidstriologi. Boken har två uppföljare som heter Fatta Eld och Revolt. Hungerspelen är en av dom allra bästa böcker som jag någonsin läst. De två första böckerna har jag läst två gånger och den tredje endast en gång fast på engelska. När man väl börjat läsa kan man inte sluta, hungerspelen är en fantastisk bok och de två uppföljarna är ännu bättre.  Jag säger bara - LÄS DEN! Du kommer inte att ångra dig!

P.s. Hungerspelen kommer ut på bio i mars 2012!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback