Fotodag med Emelie

Idag har jag varit med Emelie hela dagen. Vi har varit ute fotade i två omgångar. Vi hade jätte kul och fick även några fina bilder som jag tänkte lägga upp nu. Alla bilderna är tagna av mig med en heltvanlig digitalkamera från samsung.
Jag vet att jag inte någon vidare bra fotograf, men här kommer ändå lite av dagens bilder.. :)



Emelie sitter på en gunga.  Vi har gått från mötesplatsen stora stenen genom skolan och nu till en liten lekplats med typ 2 gungor en bit bort. Vi tar en liten snack paus innan vi vandrar vidare.

Under vår fina lilla runda gick vi även förbi vår gamla låg och mellanstadie skola. Skolgården ser helt anorlunda ut gämfört med för 2 år och halvt år sedan då vi gick där.

Såhär ser Ekerydsskolan ut år 2009. Denna skolan gick jag och Emelie på under hela låg och mellanstadiet. Bilden är tagen utanför mitt klassrum jag hade under mellanstadiet. Då var det staket runt om om gungorna och så var ställningen mycket äldre med 4 däck gungor isället för 2 och en plattgunga, som jag kallar det. :)

borta...
Vi gick även  förbi platsen där vårt gamla dagis låg.  Idag är det bara ödemark med staket runtom. Det revs i början på sommaren. Vi kunde knappt tänka oss att allt som fanns där innan hade fått plats på denna lilla gräsplätt.


Emelie hittade en söt liten Nyckepiga på vår runda. Hon döpte den till
Emelie hittade en söt liten Nykelpiga som hon döpte till "posarn". Fråga mig inte varför, för det vet jag inte! :)


hallonasfalt1hallon på buskebombus bombus

Klicka på bilderna för att dem i större format.

Bilder från andra rundan då vi var vid åsjön kommer kasnke senare. Har inte hunnit kolla igenom dem ännu men ajg tror ajg fick några bra bilder iaf :)

Åker till Åhus imorgon och stannar där tills på Torsdag. Vi ska vara hoss min morfar som bor där så jag kommer troligtvis kunna blogga under tiden jag är där nere :)

Nej, nu ska jag apcka ihop det sista inför Åhus och lägga mig så jag orkar upp imorgon. Puss! :)

Kommentarer
Onur Bilen säger:

Mycket bra. Jag önskar er fortsatt framgång. =)

2009-08-07 | 18:52:54
Bloggadress: http://onurbilen.tr.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback