I taket lyser stjärnorna..

Hej! Jag såg just klart filmen I taket lyser stjärnorna. Den var jätte bra. Har alltid velat se den men hade inte tid när den gick på bio, tänkte kanske hyra den för ett tag sedan men det blev Wild Child med emma istället. Hitatde hela filmen i gväldigt bra kvalité på nån sida. Filmen skiljer sig självklart lite från boken som de flesta filmer gör. Själv har jag inte läst den men ska se till att göra det nu. 

Filmen handlar om 14åriga jenna som egentligen bara behöva oroa sig över brösten som aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis-knullis och hur hon ska få snygga Sakke att bli kär i henne eller åtminstone upptäcka att hon finns. Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad canersjuk mamma. I Jennas ficka ligger en bortglömd dikt som lyder: "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig".

Filmatisering av Johanna Thydells succébok med samma namn från 2003.

Helt underbar film. Den kommer nog sitta kvar i bakhuvudet på mig ett bra tag. Filmen får 4 av 5 sjärnor, Se den.

Filmen finns även ut lagt HELA på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=rRDQvVb7lUc&feature=PlayList&p=42BFB443F96E4786&index=0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback