Harry Potter och halvblodsprinsen


Idag har jag varit och sett den nya Harry Potter filmen som hade Sverigepremiär idag. Den var självklart mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara.

Dagen började med att man vaknade upp vid 9tiden och åt frukost. Efter frukosten så duschade jag och gjorde mig i ordning för att gå ner till bussen som gick 10.10. Johanna och Jennie skulle också se filmen så jag hade sällskap med Johanna ner till bussen där jag skulle möta min kompis, Mollie.

När vi väl var framme i bromölla så var det lite mer än 1 timme kvar innan dem började släppa in till bion. Jag och Mollie satt utanför bion och snackade en massa innan dem öppnade. Efter vi köpt biljetterna och popcorn och lite sånt så satt vi och väntade i 40 minuter innan filmen började.  Mollie trodde hon hade bokat på första raden men ahde bokat på sista raden istället. Hon sa att kartan dem hade på bokningssidan var vänd på fel håll. haha. Men det gjorde ingenting, vi fick bra platser även om vi satt längst ut till höger på sista raden. Man såg bilden mycket tydigare där bak än vad man gjorde längst fram. Har liksom varit på den biografen många gånger inann. ;)

Efter filmen så satt vi och väntade på bussen i ca 30min. När bussen komm så var den saken som man tar betalt med sönder, så vi fick åka hela vägen hem gratis. Tjänade hela 25 kronor .. ^^
Imorgon, om det är fint väder, får man kanske följa med Mollie och hennes pappa ut med motorbåten.  Hon ska åka på brädan bakom då och jag ska ta massa kort :D 

ses imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback