Glassbåten och Tosselilla

Hann inte blogga igår kväll, men skriver liteom det nu! :)

Tisdag 28 juli 2009

Dagen började med att man vaknade upp i morfars bäddsoffa vid halv 11 tiden. Jag gick upp och  åt frukost och satte mig vid TVn med Robin. Vi titatde på någon tråkig serie på Nikelodeon.  Efter lunch komm Vida hit och vi gick ut en runda med Morfars hund Kritan. Vi gick den vanliga kissrundan runt kvarteret. Sen gick vi in och lektelite med kritan ute på morfars bakgård. När kristan tröttnade satte vi oss ute på gräsmattan och läste innan vi gick in och satt vid datorn. Vida visade mig bilder på stället hon ska till i Turkiet.

Senare på eftermiddagen gick vi till glassbåten och då hade vi kritan med oss. Vi gick alla denna gången och även runt ner vid Hamnen igen. Kritan träffade en supersöt litenBoxerflicka som var 5 månader gammal. Dem hälsade lite på varandra och hippade runt lite innan vi gick vidare. Precis runt hörnet träffade vi  en Dalmatinerflicka, hon och kritan blev jätte bra vänner. Tog ett kort på dem också som jag ska lägga in när jag kommer hem igen. :)

Onsdag 29 Juli 2009

Idag vaknade man upp i morfars bäddsoffa igen fast med vida i extra sängen bredvid. Hon sov också över här eftersom vi skulle stiga upp redan vid 9 tiden då vi skulle köra tidigt till tosselilla. Vi tog på oss bikini och kläderna över, åt vår frukost och packade ner handdukar och vanliga underkläder i en väska. Vi borstade våra tänder och sedan sattvi i bilden på väg mot Tosselilla. Detvar en jätte lång bilkö från rondellen  och ända upp till parkeringen på Tosselilla.  
När vi komm upp och ställde oss i kö så stod vi däri en halvtimme innan vi upptäckte att vi ställt oss i kontant kassan och inte kortkassan. Varken Mamma eller Vivi hade kontater på sig så vi ställde oss åt sidan och komm in 5 minuter senare genom rätt kassa. Närvi väl var inne hyrde vi en såndärvagn och la våra väskor på. Jag och vida sprang bort mot virvelvinden och pkte den 2 ggr. Sen passade jag på att åka ExtremeFly medans det var kort kö. Det var lika mång i kön som det fanns platser så jag hmnade i första omgången. Sedan gick vi tillbaka till mamma och vivvi och gick rundan runt innan vi badade i vattenlandet. Åkte inga kanor så det var proppfulltmed folk överallt och både ringarna och madrasserna var slut. Vida försvann efter typ 10 minuter så jag letade upp robin och var med honnom istället. Han visade mig sina fina simmtag innan vi sprang bort till en annan pool för han upptäckte nån sak som sprutade vatten. :)

Det var nog det mesta,  för dessa dagar. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback