Kreativum idag.

Hejsan!

Idag vaknade jag vid 9 och matade katten innan jag duschade. Jag satt vid datorn en liten stund innan pappa och Robin hämtade mig så vi kunde köra till Kreativum. Vi kollade runt lite och testa masor av saker innan klockan var 1 och det var dags att ta sig till Kreanova för att se på en film om dinosaurier. Dem grävde ut skellet och sådant som brukar vara med i dinosaurie filmer. Man fick lite ont i nacken av att nästan ligga ner i sätet och titta på filmen då det var som en glob där filmen visades. Efter filmen var vi på andra våningen och körde båtar och spelade massa olika spel som man skulle hoppa och röra sig för att lyckas. Jag var bäst på Kemispelet, det var lättast! ;)

När vi var klara inne gick vi ut i Kreaparken och lekte med vatten och blåste jätte stora såpbubblor med både runda och trekantiga stora "pinnar". Det gick inte så bra att blåsa men om man bara drog pinnen lite lät i luften så fungerade det. Robin provsatt även ett gammalt krigsflygplan som stod på marken med en trappa upp.

På vägen hem körde vi innom Willys och handlade lördagsgodis. När vi komm hem blev jag totalt nerslickad av Vlad, pappas hund, soom blev jätte glad över att se mig. Efter det såg vi på Starwars, Imperiet slår tillbaka och Jedins återkomst.

Nu ska jag forsätta att kela med katten, han har varit själv hemma dagen så han behöver pysslas om lite. ;)

PUSS och KRAM! :*

P.S. Fler bilder från min och Emelies fotodag kommer snart för er som undrar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback