Köpenhamn

Hejsan alla!

I helgen var jag i köpenhamn med Emma. Jag hade ingen kamera med mig så jag fotade lite med mobilen. Bilderna kommer senare, min telefon vill inte anslutas till datorn så jag kan lägga in dem.

Emma ringde i fredags kväll och sa att dem ahde tänkt att vi skulle åka Köpenhamn på lördagen. Så vi snackade lite om det och så sen hämtade Emmas och hennes mamma mig vid 7 tiden på lördagmorgonen. Tåget gick vid 9 från bromölla så runt 8 körde vi mot bromölla. Vi satt på tåget i 2 timmar och först hade vi inga platser att sitta på så pratade med en av gubbarna som jobbade på tåget för vi skulle ändå köpa biljetter för att biljettatuomaten var sönder. Han sa att vi borde nog hitta platser nu innan vi komm till kristianstad. Vanligtvis så brukar dem koppla ihop tåget med ett annat tåg så det blir fler platser men den här gången gjorde dem inte det så vi gick en liten bit innan vi hittade några platser. Jag, emma och sara hittade 3 luffarplatser som vi satt på tills vi hittade bättre platser. Väl framme i köpenhamn så gick vi mot hotelelt för att boka två rum åt oss. Vi fick två rum på fjärde våningen men vi kunde inte checka in rummet innan 3 så vi lämnade väskorna i ett rum och så gickvi på tivoli och var där hela dagen till 6. Vid 6 gick vi och åt och sedan fixade vi våra rum sen gick vi ut en runda på stan och det slutade med att vi gick in till tivoli igen och stannade typ 2 timmar, kanske lite längre. Allt var iaf mycket roligare i mörker. Jag och Emma fick ett eget hotellrum och det var platt TV på rummet med massor av olika kanaler. vi hittade bara 2 svenska kanaler. Kanal 5 och svt 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback